Primary Advertiser

כיף במטבח: חמישה קיצורי דרך שכל שף מכיר מצוין

בשיתוף אסם

8.3.2021 / 10:20

אוהבים להכין מנות טעימות, אבל רוצים לייעל את העבודה שלכם במטבח? הגעתם למקום הנכון. לכל טבח מדופלם יש קיצורי דרך שעוזרים לו ועכשיו זו ההזדמנות שלכם ללמוד כמה רעיונות מעולים, שיהפכו את חוויית הבישול להרבה יותר נוחה ומוצלחת

שף במטבח. ShutterStock
לבשל כמו השפים, פשוט ונוח/ShutterStock

כמעט כולנו אוהבים מדי פעם להיכנס למטבח ולהכין איזו ארוחה טעימה. בשנה האחרונה, ככל שבילינו עוד ועוד בבית, זה כנראה גם קרה יותר מתמיד, אבל למרות הזמן שאולי התפנה לנו מדי פעם, אנחנו עדיין אוהבים לחפש ולמצוא קיצורי דרך, שיעזרו לנו להתייעל במטבח.

אם גם אתם רוצים לוודא שהאוכל שלכם מוכן מבלי לבזבז רגע מיותר, זו הכתבה בשבילכם. הנה חמישה קיצורי דרך מנצחים, שכל שף מכיר מצוין.

להכין מראש כמויות גדולות יותר ולהקפיא

עולם קיצורי הדרך במטבח מתחיל במקפיא. אם יודעים מה אפשר לשמור בו, יודעים גם איך לייעל תהליכים. למשל, ניתן להשרות קטניות ולהקפיא אותן בקופסאות שונות או להקפיא שאריות של ירקות. בנוגע לבשר, אם אתם מכינים בשר בבישול ארוך, אפילו ברמת האסאדו, צלי כתף, לשון וכו', אפשר לבשל אותו עד שהוא נימוח ואז להקפיא בחלקים, להוציא ברגע האמת ורק לצרף רוטב. זה יעבוד גם על מנות כמו בולונז וצ'ילי קון קרנה. באופן כללי, כאשר אתם מבשלים, כדאי לחשוב מה ניתן להכין בכמות גדולה ולשמור בפריזר בצורה נכונה, שתחסוך לכם המון זמן בפעמים הבאות.

להשתמש ברוטב או תיבול שמספקים את כל הטעם

במטבח, אתם לא רוצים להסתבך. הניסיון לערבב רכיבים שונים כדי להשיג טעמים מוצלחים קשה יותר כשמבשלים בבית והתוצאה הסופית לא פעם משאירה אותנו מבואסים. הדרך הפשוטה והמוצלחת ביותר היא להיעזר בתיבול מדויק שמשלב הרכיבים המתאימים ביותר ובדיוק בשביל זה אסם בישולים מציגה לכם את סדרת המוצרים החדשה, עם ה-MIX וסדרת רטבי בישולים.

סדרת בישולים MIX מורכבת מ-100 אחוז רכיבים טבעיים ומוכרים, עם תערובת של ירקות, תבלינים וחומרי גלם איכותיים. היא מגיעה בטעמים קלאסי, בצלים ועגבניות ועוזרת לכם להגיע לטעם המדויק שיעשיר מרקים, תבשילים ועוד. סדרת רטבי בישולים מציעה לכם All in One, כל הטעם כבר מוכן עבור המנה שלכם ורק צריך לבשל ולהגיש. תוכלו למצוא רוטב לעוף בתנור, רוטב לדג ורוטב לחזה עוף.

חזה עוף עם סטייק חציל. צילום: אלון מסיקה, סטיילינג: יעל מגן,
הדרך להגיע בקלות לטעם מצוין/צילום: אלון מסיקה, סטיילינג: יעל מגן

להשתמש בבקבוק כדי להפריד את החלמון של הביצה

יש כל כך הרבה מתכונים, כמו מוס שוקולד, אלפחורס ואחרים עבורם תזדקקו לחלק הצהוב של הביצים, אבל ההפרדה יכולה לקחת לא מעט זמן אם אתם עושים אותה "בשיטה הרגילה" של העברת החלמון מצד אחד של הקליפה הפתוחה אל הצד השני, וחוזר חלילה. מה הפתרון? פותחים את הביצה לתוך קערה רדודה ולוקחים בקבוק פלסטיק. מציבים את הפיה צמוד לחלמון ולוחצים על הבקבוק ברכות האפשרית. ברגע שתשחררו את הלחיצה, החלמון "יקפוץ" לתוך הבקבוק.

לשים עגבניות בפריזר ולימונים במיקרו

הנה שני קיצורי דרך במחיר אחד: ראשית, מי שרוצה לקלף עגבניות במהרה עבור מתכון כזה או אחר - מומלץ להניח אותן בפריזר לזמן מה. כאשר תוציאו אותן, תגלו שהקליפה הופכת להרבה יותר משוחררת ונוחה לקילוף ולא צריך לבזבז זמן, כל זאת בשעה שהטעם לא נפגע כלל.

בנוגע ללימונים - כמה שניות בלבד במיקרו (לא יותר מ-10!) יספיקו למיץ שלהם "להתעורר" וברגע שתסחטו אותם, תקבלו הרבה יותר תמורה בזמן קצר, ומבלי להתאמץ כמעט בכלל. הבונוס: המיץ גם יהיה עסיסי יותר.

להפשיר בשר תוך כמה דקות בלבד

כל מי שמכין אוכל מכיר את התסכול הזה, שבהמתנה הארוכה לבשר שהוצאתם, עד שהוא יואיל בטובו להפשיר. אז מה בכל זאת אפשר לעשות כדי לקצר את הדרך ולזרז תהליכים? הכניסו את הבשר לשקית פלסטיק אטומה וקחו סיר אלומיניום. את הסיר צריך להציב הפוך, עליו להניח את השקית עם הבשר ומלמעלה, סיר נוסף, מלא במים בטמפרטורת החדר (לא רותחים, כדי שהבשר לא יתבשל ולא קרים מדי, אחרת התהליך ייקח יותר זמן). תוך כמה דקות בלבד תראו איך המיצים של הבשר כבר מתחילים לצאת והוא מפשיר במהרה בזכות השילוב בין הלחץ שמופעל עליו מהסיר והיכולת של שני סירי האלומיניום לייצר את החום הנחוץ.

אסם, בשיתוף אסם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully