Primary Advertiser

למה כל כך כיף לנו לאכול את הדברים האלה בחורף?

בשיתוף אסם

14.2.2021 / 13:52

ברגע שהטמפרטורות בחוץ יורדות, אנחנו רצים למטבח כדי לדאוג לעצמנו ל"אוכל מנחם". למה אנחנו עושים את זה, מה הכי כיף להכין ביום חורף קר ואיך נשדרג את הארוחה שלנו ונהפוך אותה למושלמת?

אישה מבשלת בחורף. ShutterStock
הכי כיף להכין אוכל טוב בחורף/ShutterStock

מי לא מכיר את זה: הטמפרטורות בחוץ צונחות במהרה, המזגן (על חימום!) או התנור שבפינת החדר נדלק ואנחנו יושבים על הספה, עטופים בשמיכה עבה ונעימה. החורף כאן ופתאום, מתחשק לנו לאכול משהו, טעים ומנחם. Comfort food קוראים לזה באנגלית. אבל למה זה קורה ואילו מאכלים אנחנו אוהבים לאכול כשקר בחוץ, כדי שיהיה חם בלב?

מחקרים שונים שנערכו הראו שישנן מגוון סיבות לחיבה שלנו לאוכל מנחם בחורף. ראשית, מערכת העיכול שלנו מייצרת דופמין וסרוטונין וכשאנחנו אוכלים, הכימיקלים הללו משדרים למוח תחושה שמחה. הם עושים זאת גם אם אנחנו מתאמנים או נחשפים לשמש, אבל זה מן הסתם קשה יותר בחורף. בנוסף, הגוף שלנו התרגל לאורך שנים ארוכות בהן לא נהנינו מהטכנולוגיה המודרנית להתגונן ולהתמלא טוב יותר כאשר החורף מגיע, כדי לעבור אותו בהצלחה.

ד"ר אמה ליינג, דיאטנית בכירה מאוניברסיטת ג'ורג'יה, הסבירה בראיון עמה ש"כן, מזג אוויר קר יכול ליצור שינויים ביולוגיים... וכשהטמפרטורה בחוץ יורדת, טבעי שנרצה אוכל שיחמם אותנו". אז מה אנחנו אוהבים לאכול בחורף?

seperator

תבשילים

מה שכיף ב"תבשילים" זה שאין פה ממש הגדרה מדויקת. בגדול, קחו סיר או קדרה, העיקר שיהיו עמוקים מספיק כדי להכיל מגוון דברים שהולכים טוב, ותנו להם להתבשל ביחד במשך זמן מה, בדרך כלל כמה שעות טובות. על פי רוב, אם נניח שמתם תפוחי אדמה או בשר, אתם רוצים לחכות שהם יהפכו לרכים ו"יתפרקו" לכם על המזלג, אבל באמת שהאפשרויות בלתי מוגבלות.

אבי ביטון מציג: קדירה של אורז עם דג וירקות שורש

פילאף דגים. צילום: אלון מסיקה, סטיילינג: יעל מגן,
פילאף דגים/צילום: אלון מסיקה, סטיילינג: יעל מגן

עוף

אין כמו עוף חמים וטעים בחורף, מלווה בשלל טעמים שונים. אפשר לתבל אותו, להשרות אותו ברוטב מתאים ופשוט להכנה, להוסיף לו ירקות או קטניות כלשהן או אפילו להפוך אותו לחלק מהמרק שלכם - העיקר שיהיה עסיסי כשהוא עובר לצלחת, בטמפרטורה הנכונה ומשביע מספיק כדי לתת לכם את המנה העיקרית בארוחה החורפית שלכם.

בלי להתאמץ: הדרך הכי קלה וטעימה לעוף בתנור עם ירקות

עוף בתנור עם בטטה וסלק. צילום: אלון מסיקה, סטיילינג: יעל מגן,
עוף בתנור עם בטטה וסלק/צילום: אלון מסיקה, סטיילינג: יעל מגן

מרקים

ה-מאכל של החורף. נכון, יש גם מרקים קרים, אבל אמרתם גשם בחוץ, אמרתם מרק רותח. היתרון הוא שבדרך כלל ממש לא מסובך להכין את המרקים. לא צריך להיות שף או אפילו בשלן מדופלם כדי שהסיר שלכם יתמלא בכל טוב, עוף, ירקות וכו' והכל יהפוך לפינוק נוזלי, סמיך יותר או פחות. מרק בחורף תמיד עושה את העבודה.

היה שווה לחכות: מרק ירקות עם בצקניות של רון יוחננוב

מרק ירקות עם בצקנית.
מרק ירקות עם בצקנית

אורז

העונה הקרה היא הזדמנות טובה להתנסות במטבח עם סוגים שונים של אורז, שאפשר למצוא בסופר או במכולת ליד הבית. אפשר ללכת על האופציות הפשוטות יותר, כמו אורז בסמטי בסיר, אליו מצרפים איזה רוטב טוב או לחלופין, לנסות דברים קצת יותר מתקדמים כמו אורז שמשתלב בתוך מנות מושקעות ומהווה את הבסיס המושלם עבורן או ריזוטו מעניין. לא משנה מה אתם בוחרים, אורז חם, מוכן וטעים הוא כיף אמיתי בחורף.

כך תכינו בקלות את מנת האורז הפרסי הכי טעימה שיש

אורז פרסי אדום עם תהדיג. צילום: אלון מסיקה, סטיילינג: נעה קנריק,
אורז פרסי אדום עם תהדיג/צילום: אלון מסיקה, סטיילינג: נעה קנריק

גם לכם קריר בימים אלו ויש לכם חשק להתפנק עם אוכל מנחם? עשינו לכם חשק לרוץ למטבח ולהכין לעצמכם עוף, מרק או משהו טעים אחר שיתאים בול לחורף? מה שאתם צריכים כדי להפוך את המנה שלכם למושלמת זה את המוצרים החדשים מסדרת אסם בישולים:

סדרת בישולים MIX - תערובת של ירקות, תבלינים וחומרי גלם איכותיים בשלושה טעמים - קלאסי, בצלים ועגבניות, שמעשירים ומשדרגים את הטעם והופכים אותו למדויק במגוון מרקים, תבשילים, תוספות ועוד.

סדרת רטבי בישולים - בקבוקים המהווים את שילוב הטעמים המדויק למנה - All in One, רק להוסיף, לבשל ולהגיש בטעמים שמתאימים לכל מה שאתם אוהבים - עוף בתנור (מבוסס על סילאן ובצלים), רוטב לדג (עגבניות, שמן זית ושום) ורוטב לחזה עוף (משלב חרדל ודבש).

בתיאבון!

אסם, בשיתוף אסם
  • עוד באותו נושא:
  • חורף
  • אסם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully